امروز : 7 اردیبهشت 1403

فرماندار محمودآباد :

کمبود اعتبارات پاشنه آشیل مدیریت ساماندهی سواحل

کد خبر : 93205 11 خرداد 1399
پ

شریعت فرماندار محمودآباد : امسال تمام تمرکز ما بر پدیده شوم کرونا بود و هیچ امیدی حتی به مدیریت سواحل و میزبانی از مسافران نداشتیم. ‎

سومین جلسه ستاد ساماندهی سواحل شهرستان محمودآباد شامگاه امروز یکشنبه 11 خرداد به ریاست علیرضا شریعت فرماندار شهرستان محمودآباد و با حضور حجت السلام سید محمود موسوی آملی امام جمعه بخش سرخ رود و احمد محمدی معاون سیاسی فرمانداری و هاشمی بخشدار سرخ رود و کبود شهردار سرخ رود و سرهنگ حسین زاده فرمانده نیروی انتظامی و سایر اعضای این ستاد در محل سالن جلسات شهرداری سرخ رود برگزار شد.  

فرماندار محمودآباد طی سخنانی در این جلسه ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته از سوی اعضای ستاد در بخش و شهر سرخ رود گفت: هرگونه تصمیم و فعالیت در ستاد ساماندهی سواحل نیازمند درک شرایط و حساسیت ماموریت های این مجموعه که حفظ جان مسافران در ساحل است ، می باشد.

وی گفت: بزرگترین سرمایه هر کشوری نیروی انسانی و بالاخص جوانان آن است ولی متاسفانه در سالهای اخیر بیشترین درصد آمار غریق متعلق به جوانان بوده که نباید اجازه دهیم هیچ کسی در دریا غرق شود.

شریعت با اشاره به تفویض اختیار استاندار به فرمانداران در حوزه مدیریت سواحل گفت: دیگر منتظر تصمیمات استانی برای ساماندهی سواحل نیستیم و تمام دستگاههای دولتی عضو ستاد باید کلیه وظایف ذاتی و ماموریت اداری خود را با توان و تلاش بیشتر در ساحل انجام دهند.

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد کمبود اعتبار برای تامین زیر ساخت های حضور مسافران در ساحل را پاشنه آشیل مدیریت ساماندهی سواحل دانست و افزود: مالکین بخش خصوصی در ساحل بهره بردار هستند ولی حتی در تامین حقوق ناجیان غریق و خرید ادوات نجات مشارکتی ندارند.

احمد محمدی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان محمودآباد نیز طی سخنانی در این جلسه با تاکید به اجرای پروتکل بهداشتی مقابله با کرونا در طرح های دریا گفت: انتظار میرود کلیه شناورها و چهارچرخ ها روزانه مرتب برای پیش گیری از انتقال ویروس ضدعفونی شود.

محمدی همچنین اجرای برنامه های فرهنگی در ساحل به منظور غنی سازی اوقات فراغت مسافران را یک نیاز فرهنگی دانست و گفت: هر جا برنامه فرهنگی داشتیم با استقبال مسافران و شهروندان همراه بود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری محمودآباد همچنین خواستار تشدید نظارت فرماندهی دریابانی انتظامی استان بر فعالیت های شناورها در ساحل محمودآباد شد و گفت: متاسفانه به علت نبود نظارت و سرکشی این یگان انتظامی شاهد تخلفات محرز از سوی مالکین شناورها اعم از عدم استفاده از جلیقه و سوار کردن مسافران بیشتر از ظرفیت شناورها هستیم.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری