امروز : 7 اردیبهشت 1403

هشدار

هواشناسی ( سطح نارنجی )

کد خبر : 95031 16 تیر 1399
پ

بر اساس هشدار اداره کل هواشناسی استان با رشد ابرهای همرفتی در ساعات بعد از ظهر امروز دوشنبه مورخ 16 تیر 99، شاهد رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید بویژه در ارتفاعات و دامنه های استان خواهیم بودکه پیامد آن وقوع سیلاب های محلی ناگهانی در مسیل ها و دره ها خواهد بود. ‎

بر اساس هشدار اداره کل هواشناسی استان با رشد ابرهای همرفتی در ساعات بعد از ظهر امروز دوشنبه مورخ 16 تیر 99، شاهد رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید بویژه در ارتفاعات و دامنه های استان خواهیم بودکه پیامد آن وقوع سیلاب های محلی ناگهانی در مسیل ها و دره ها خواهد بود.

لذا به کلیه هم استانی های عزیز و مسافرین محترم توصیه می گردد:

 

  • ضمن پرهیز از ترددهای غیرضروری از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها بخصوص در ساعات بعد از ظهر و شب جدا اجتناب نمایند.
  • ساکنین واقع در حاشیه رودخانه ها، ضمن هوشیاری کامل و در صورت بروز خطر جاری شدن سیلاب نسبت به تخلیه منازل و سکونت گاههای خود اقدام نمایند.
  • دامداران و ساکنین بومی در هنگام وقوع رگبار و رعد و برق نکات احتیاطی و ایمنی را رعایت نموده و دامهای خود را بدور از حاشیه رودخانه ها و دهانه مسیل ها و در مناطق امن نگهداری نمایند .
  • با توجه به پیش بینی بارش های رگباری و رعد و برق در دامنه ها و ارتفاعات استان از توقف و برپایی چادر در حاشیه رودخانه و مسیل ها، کوه پیمایی ، طبیعت گردی و تردد در مسیل ها ارتفاعات و فضاهای باز جدا خودداری گردد.
  • به کلیه دستگاههای امدادی و خدماتی توصیه می گردد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی ، آمادگی لازم جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته را داشته باشند .

 

اشتراک گذاری

افزودن دیدگاه




متن بالا را در زیر وارد کنید

پیوند ها