شرح وظایف اداره کل حراست: 1- برنامه ریزی، سازماندهی، نظارت و هدایت کلیه فعالیت ها و اقدامات تامینی جهت جلوگیری از دسترسی عوامل غیرمجاز به پرسنل، تاسیسات و اسناد و مدارک و تجهیزات و مخابرات استانداری و فرمانداری ها و بخشداری ها و شهرداری های استان. 2- نگهداری و حفاظت اطلاعات مربوط به پرسنل استانداری، واحدهای تابعه و جمع آوری اطلاعات مورد نیاز جهت ارایه گزارش های نوبه ای و موردی به استاندار. 3- بررسی و تعیین رده حراستی پرسنل جهت دسترسی به اسناد طبقه بندی شده. 4- اظهار نظر در مورد پذیرش و یا عدم پذیرش داوطلبان ورود خدمت به استانداری و فرمانداری ها و بخشداری ها و شهرداری های استان مطابق قوانین و مقررات و ضوابط مصوب و رسیدگی به شکایت واصله در مورد آنها. 5- اعلام صلاحیت پرسنل جهت تصدی مشاغل و داوطلبان اشتغال و ماموریت به استانداری و واحدهای تابعه. 6- بررسی در مورد متقاضیان دریافت سلاح با همکاری دستگاه های ذیصلاح. 7- صدور کارت شناسایی کارکنان و انجام طبقه بندی کلیه امور و اسناد دارای طبقه بندی شده. 8- نظارت و مراقبت بر نحوه اجرای امور مربوط به حراست اخبار، اسناد، پرسنل و تاسیسات واحدهای تابعه به استانداری. 9- حفاظت از اطلاعات سخت افزاری، نرم افزاری و ارتباطات رایانه ای مجموعه استانداری، فرمانداری ها، بخشداری ها و واحدهای تابعه. 10- اجرای طرح های آموزشی مربوط به حراست براساس دستورالعمل های صادره از طرف وزارت کشور. 11- تهیه و کشف رمز و ثبت صدور نامه ها و دریافت و ارسال نامه های طبقه بندی شده استانداری. 12- ارتباط مستمر با واحد حراست وزارت کشور به منظور ایجاد هماهنگی در امور مربوط و اخذ خط مشی ها و دستور العمل های لازم 13- پیشنهاد طرح های حراستی و حفاظتی متناسب با موقعیت استان به واحد وزارت کشور. 14- استفاده از وسایل اطلاع رسانی از جمله بیسیم و تلکس در انجام امور محوله برحسب ضرورت. |