امروز : 30 فروردین 1403

مازندران در صدر تولید محصولات کشاورزی کشور

کد خبر : 107244 5 آذر 1400
پ

مازندران در صدر تولید محصولات کشاورزی کشور عزیزالله شهیدی‌فر گفت: از ۲۴هزار و ۴۰۰کیلومتر مربع مساحت مازندران، ۹۵درصد آن به فعالیت‌های بخش کشاورزی اختصاص دارد. ‎

 


👈مازندران در صدر تولید محصولات کشاورزی کشور

🔹عزیزالله شهیدی‌فر گفت: از ۲۴هزار و ۴۰۰کیلومتر مربع مساحت مازندران، ۹۵درصد آن به فعالیت‌های بخش کشاورزی اختصاص دارد.

🔹رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود:این استان با دارا بودن ۲.۳درصد زمین‌های تحت کشت، ۷.۸درصد تولید کشور را به خود اختصاص داده که سه برابر میانگین کشور است.

🔹شهیدی‌فر، با اشاره به رتبه برتر مازندران در تولید ۲۰محصول زراعی، باغی، دامی و شیلاتی گفت: همچنین این اداره کل رتبه نخست ضریب اسمی مکانیزاسیون با ۲.۹۹ اسب بخار در هکتار کشور را به خود اختصاص داد.

🔹رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، به رتبه نخست استان در تولید محصولات سالم و اُرگانیک کشور اشاره کرد و افزود: ۸میلیون واحد دامی، ۱۴۶میلیون قطعه مرغ گوشتی صنعتی و بومی و ۷میلیون قطعه مرغ مادر، تخمگذار و اجداد وجود داشته که نقش مهمی در تامین مواد پروتئینی و سایر مواد دامی کشور ایفا می‌کند.

🔹شهیدی فر، طرح ساخت شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی، مطالعه و طراحی و نیز اجرای طرح تجهیز و نوسازی شالیزارها، طرح‌های کوچک و زودبازده تامین آب، مطالعه و اجرای عملیات انتقال آب با لوله، لاینینگ کانال‌ها (بتنی کردن)، مرمت و لایروبی قنات، لایروبی کانال‌ها و زهکش‌ها با هدف صرفه جویی آب مصرفی و ارتقای بهره وری و همچنین جلوگیری از نفوذ و تلفات انتقال آب را از جمله فعالیت‌های انجام شده آب و خاک و امور فنی مهندسی در جهاد کشاورزی برشمرد./خبر مازندران

😷#تیتر_جویبار✅📣

@titr_jouybar

خبرهای ما را در اینستاگرام دنبال نمائید 👇👇👇
https://www.instagram.com/titr_jouybar

اشتراک گذاری
پیوند ها