امروز : 18 شهریور 1403

دکتر نوبخت فرماندار مرکز استان در جلسه شورای سیاستگذاری توسعه کشاورزی و ستاد حفاظت از منابع آب شهرستان ساری:

تاکنون ۱۴ هزارتن گندم در مرکز استان برداشت شد/ لزوم برنامه ریزی دقیق و تدین سند الگوی کشت درجهت بهره برداری از منابع آبی پایدار در راستای توسعه کشاورزی در شهرستان ساری

کد خبر : 142730 1 مرداد 1403
پ

جلسه شورای سیاستگذاری و توسعه کشاورزی و ستاد حفاظت از منابع آب شهرستان ساری به ریاست نوبخت فرماندار مرکز استان و باحضور کاظم نژاد معاون عمرانی فرمانداری شهرستان ساری، ستاری معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان ساری، بخشداران، رئیس و اعضای شوراهای اسلامی بخشها و رؤسای دستگاه های اجرایی شهرستان ساری برگزار شد. ‎

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ساری، محمدعلی نوبخت در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۲۰۰شهید شهرستان ساری و تسلیت ایام محرم با اشاره به تدوین برنامه های سازگاری با کم آبی در شهرستان ساری عنوان داشت: لزوم برنامه ریزی دقیق و تدین سند الگوی کشت درجهت بهره برداری از منابع آبی پایدار در راستای توسعه کشاورزی در شهرستان ساری در حال انجام است.

 

رئیس شورای کشاورزی و حفاظت از منابع آب مرکز استان در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون ۱۴ هزارتن گندم در مرکز استان برداشت شد گفت: با توجه به نگاه ویژه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای(حفظه الله تعالی) که کشاورزی را محور توسعه ایران اسلامی دانستند، دولت خدمتگزار سیزدهم نیز با رویکرد جهادی و در میدان، بدنبال مدیریت صحیح منابع آبی، امنیت غذایی و شکوفایی اقتصاد روستا است.

 

محمدعلی نوبخت با بیان اینکه در جهت تحقق شعار سال و تبیین عملی آن در شهرستان ساری گام در حوزه کشاورزی گام خواهیم برداشت گفت: عمده چالش‌های پیش رو در توسعه کشت گلخانه‌ ای، افزایش هزینه‌های سرمایه گذاری، تسهیلات بانکی، نیازمندی به ارتقای تعامل بین بخشی و لزوم کاهش استعلامات و تسریع در فرآیند صدور مجوزها است و بنای ما در شهرستان ساری شتاب بخشی به توسعه این صنعت با از میان برداشتن موانع است.

 

وی در ادامه اظهار کرد: توسعه روشهای کشاورزی گلخانه‌ای، کشت جایگزین و روش نوین هیدروپونیک (کشاورزی بدون خاک) به‌خصوص در مناطق دارای تنش آبی در دست اقدام است و همچنین با شناسایی اراضی نکاشت در نظر داریم تا ارائه با تسهیلات به کشاورزان ضرر و زیان آنان را جبران کنیم.

 

 

نوبخت با بیان اینکه برنج محصول استراتژیک و از اضلاع امنیت غذایی در کشور به شمار میرود کشور گفت: مرکز مازندران نیز در توسعه کشت مکانیزه این محصول از هیچ کوششی فروگذار نیست وی در ادامه افزود:در سال جاری ۲۵۳۲۲ هکتار زمین شالیزاری در مرکز استان زیر کشت رفته که با توجه به اینکه در سال گذشته۱۷۲۶ هکتار زیر کشت دوم نیز رفت در سال جاری رشد چشمگیری را در این حوزه نیز خواهیم داشت.

 

 

مقام عالی دولت در مرکز استان وضعیت کشت گندم ، کلزا و دانه‌های روغنی را نیز مثبت ارزیابی کرد و عنوان داشت:۱۰۳۰۰هکتار گندم ، ۲۳۰۹هکتار کلزا ،۹۶۹۶هکتار جو در مزارع شهرستان ساری زیر کشت رفت که دولت نیز برای خرید تضمینی آن از کشاورزان اقدامات خوبی را پیش بینی نموده است.

 

محمدعلی نوبخت فرماندار شهرستان ساری در پایان بیان داشت: از همه دست‌اندرکاران حوزه آب و کشاورزی مرکز استان به ویژه مدیران و کارکنان شرکت آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی بابت تلاش‌هایی که در سال گذشته برای مدیریت تنش آبی در مرکز استان انجام شد قدردانی می‌کنیم. اما انتظار می‌رود که با اهتمامی دوچندان و دغدغه‌ی بیشتر مسائل این حوزه را دنبال کنند.

 

گفتنی است در این جلسه مدیران ادارات مربوطه به تشریح برخی اقدامات انجام شده برای مدیریت مصرف آب طی سال زراعی و همچنین تبیین برنامه‌ها پیش رو پرداختند که توجه به آبیاری تکمیلی و پوشش بیمه‌ای بخشی از این اقدامات است.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری

افزودن دیدگاه




متن بالا را در زیر وارد کنید

پیوند ها