En امروز : 7 اردیبهشت 1403

استاندار، عنوان کرد: توسعه حمل و نقل هوایی و دریایی، زمینه ساز رشد اقتصادی مازندران

کد خبر : 107166 3 آذر 1400فرهنگی
پ

سید محمود حسین پور، گفت: توسعه توریسم، تجارت، صادرات محصولات تولیدی، کشاورزی و صنعتی استان با توسعه حمل و نقل هوایی و دریایی تسریع خواهد شد. ‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری، سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران در دیدار با امیر مکری، مدیر عامل فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور، با بیان این که طرح توسعه فرودگاه های مازندران یک هدف گذاری توسعه ای است، افزود: با وجود کشورهای متعدد در همسایگی مازندران، باید در سایه برنامه ریزی و تحرک مناسب، سهم استان از بازارهای هدف بیش از پیش افزایش یابد و از جمله برنامه هایی که حسب دستور رئیس جمهور محترم، در دستور کار ما قرار دارد، توسعه گردشگری است.

استاندار تقویت بیش از پیش جابجایی گردشگر و تجار از طریق توسعه حمل و نقل هوایی و دریایی را یک ضرورت برای رشد اقتصادی مازندران دانست و یادآور شد: توسعه توریسم، تجارت، صادرات محصولات تولیدی، کشاورزی و صنعتی استان با توسعه حمل و نقل هوایی تسریع خواهد شد.

وی فقدان پرواز صبح به مرکز استان برای مدیران، اساتید دانشگاه و پزشکان را یکی از مشکلات مهم استان در این حوزه دانست و گفت: در مازندران بدلیل قرار گرفتن مرکز استان در مسیر طولی و وجود ترافیک طولانی مدت می بایست تاکسی هوایی بین غرب و شرق استان برقرار شود که این ظرفیت مهم با توجه به وجود ۳ فرودگاه در مازندران امری میسر است و نگاه ما این است که این مهم، تحقق یابد.

حسینی پور، ادامه داد: استان مازندران از مناظر طبیعی بسیار زیبایی برخوردار است و با ایجاد مسیر هوایی بین دریا و جنگل می توان زمینه التذاذ مردم و رونق اقتصادی و توسعه گردشگری را فراهم کرد.

استاندار، افزود: با توجه به ارایه خدمات ملی؛ باید پرواز های بین مازندران و مناطق دیگر کشور راه اندازی شود و پروازهای بین المللی نیز در برنامه کاری استان قرار گیرد و برای تحقق این مهم؛ در راستای تقویت روابط با کشورهای همسایه می توان از ظرفیت های استانی و تجار و سرمایه گذاران استفاده لازم را ببریم.

امیر مکری، مدیر عامل فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور نیز در این دیدار گفت: باند فرودگاه رامسر با کمک وزیر سابق راه و شهرسازی مورد بهره برداری قرار گرفت و در حال حاضر طرح توسعه ترمینال این فرودگاه در حال اجرا است و جاده دسترسی جوادالائمه به فرودگاه ساری مهم ترین پروژه مرکز استان دارای پیشرفت خوبی است و به احتمال زیاد تا دهه فجر امسال، این پروژه مهم افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری