En امروز : 7 اردیبهشت 1403

پیام استاندار مازندران به مناسبت سالروز شهادت آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفایش

کد خبر : 113596 7 تیر 1401فرهنگی
پ

سیدمحمود حسینی پور، استاندار مازندران به مناسبت هفتم تیرماه، سالروز شهادت آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یارانش و هفته قوه قضائیه پیامی صادر کرد. ‎

متن کامل این پیام بدین شرح است:

                                  بسم الله الرحمن الرحیم

هفتم تیرماه؛ سالروز شهادت معمار دستگاه قضائی کشور، آیت‌الله شهید دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، گرچه در مقطعی حساس از روند حیات انقلاب اتفاق افتاد و از دست دادن یکی از شخصیت های مهم و تاثیرگذار انقلاب اسلامی برای ملت ایران امری دشوار و غیرقابل جبران بود، لیکن اراده خداوند متعال و رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی (ره)، عزم و صفوف ملت را در پیمودن این مسیر راسخ تر و مستحکم تر کرد و در تثبیت پایه های نظام جمهوری اسلامی نقش خود را ایفا نمود.

هدف اصلی انقلاب اسلامی همواره بسط و گسترش عدالت در تمامی سطوح بوده است، چرا که در اندیشه سیاسی انقلاب، تحقق عدالت بستر اصلی رشد و تعالی جامعه و شکل گیری نظم اجتماعی و توسعه سیاسی و اقتصادی است.

شهید ‌آیت الله دکتر بهشتی، متفکر و عالمی انقلابی، دارای اندیشه های نافذ و شیفته خدمت در نظام جمهوری اسلامی و پرورش یافته مکتب آل الله و اسلام ناب محمدی(ص) و عاشورای حسینی بود و بی جهت نیست که امام راحل عظیم الشان (ره) از او به عنوان خار چشم دشمنان اسلام یاد می فرمودند.

یکم تا هفتم تیر ماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است. قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران به عنوان رکن اصلی حفاظت و حراست از عدالت که همواره با اقتدار در راستای مبارزه با فساد و تبعیض در جامعه گام برداشته، از نتایج عینی اندیشه سیاسی اسلامی در مبارزه با ظلم است که با پاسداری از قانون اساسی در گام دوم انقلاب مسئولیت خطیر و حساسی را در پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی و تحقق بخشیدن به عدالت عهده‌دار است.

هفتم تیر سالروز شهادت شهید بهشتی و۷۲ تن از یاران وفادار امام وانقلاب، فرصت مغتنمی برای تکریم تلاش خالصانه قشر خدوم و متعهد در قوه قضائیه و بویژه قضات برجسته، مقتدر و ضد فساد است که در مسیر شهید مظلوم "دکتر بهشتی" و شهیدان والامقام این عرصه حرکت می کنند.

اینجانب نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید گرانقدر دکتر بهشتی (ره) و یاران باوفایش، هفته قوه قضائیه را به مجموعه متعهد و خدوم این قوه اعم از رئیس کل محترم دادگستری استان، معاونین قضایی، کلیه قضات شریف و دادستان های محترم استان، کارمندان دادگستری، کارکنان و اعضاء گرانقدر شورا‌های حل اختلاف استان مازندران که در امر پیشگیری از جرم، برخورد قاطع با متخلفان و قانون شکنان، رسیدگی به دعاوی و ایجاد صلح و سازش تلاش‌های فراوانی داشته اند تبریک و تهنیت عرض نموده، موفقیت و تاییدات الهی در مسیر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برای همه عزیزان آرزومندیم.


سیدمحمود حسینی پور

اشتراک گذاری