En امروز : 8 اردیبهشت 1403

استاندار: زیرساخت‌های مازندران در حوزه گردشگری باید تقویت شود/ دولت مردمی سیزدهم به دنبال تحول اساسی در مازندران است

کد خبر : 122225 11 فروردین 1402فرهنگی
پ

استاندار مازندران با عنوان اینکه زیرساخت های گردشگری مازندران با توجه به حجم بالای مسافر و گردشگر بسیار محدود است و باید در راستای تقویت آن بیشتر تلاش شود، گفت: دولت مردمی سیزدهم با توجه به ظرفیت ها و مزیت های مازندران به دنبال تغییر و تحول اساسی در این استان است. ‎

سیدمحمود حسینی پور، استاندار مازندران در جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان های تنکابن، رامسر و عباس آباد که به میزبانی رامسر برگزار شد، با عنوان اینکه زیرساخت های گردشگری مازندران با توجه به حجم بالای مسافر و گردشگر بسیار محدود است و باید در راستای تقویت آن بیشتر تلاش شود، خاطرنشان کرد: مازندران میزبان میلیون ها مسافر با آداب و رسوم و فرهنگ های مختلف است و برای مواجهه درست با چنین جمعیت بالایی نیازمند برنامه ریزی و زیرساخت لازم هستیم.

وی اظهار داشت: زیرساخت های مازندران در سال های گذشته تقویت نشده است و بهمین دلیل باید برای توسعه مازندران، توجه جدی و برنامه ریزی شده به این بخش را در محور کارها قرار داد.

حسینی پور با بیان اینکه دولت مردمی سیزدهم با توجه به ظرفیت ها و مزیت های مازندران به دنبال تغییر و تحول اساسی در این استان است، خاطرنشان کرد: امسال اقتصاد مازندران پس از یک دهه به رشد قریب چهار درصدی رسیده است.

وی تصریح کرد: امسال در تمام مدارس استان مازندران و مجتمع های ورزشی مسافران را اسکان دادیم تا در حد امکان مانع چادرخوابی و استقرار آن ها در معابر شویم.

استاندارتصریح کرد: مردم ایران اسلامی بسیار متدین هستند و در کل شهرهای مازندران مسئولیت فرهنگی را به امام جمعه و فرمانداران سپرده ایم و بی شک با تعامل این دو رکن، برای مسائل اساسی فرهنگی در شهرستان ها تدبیر و برنامه ریزی می شود.

حسینی پور با بیان اینکه کشور باید به نقطه تعالی برسد و ایران اسلامی در چنین بستری حرکت می کند، افزود: حفظ حرمت ماه خدا و شعائر اسلامی به شدت مورد توجه است و هرگز به حال خود رها نمی شود.

به گفته وی، باید با واحد های صنفی متخلف در ماه رمضان برخورد شود و گروه های امر به معروف و نهی از منکر می بایست فعالیت بیشتری داشته باشند و نهادهای فرهنگی درزمینه عفاف و حجاب ورود کنند.

حسینی پور با اشاره به گردشگر پذیر بودن مازندران، افزود: مازندران در طول سال و بویژه در دوران پسا کرونا به عنوان تنها استانی بود که بیشترین سفر را در سطح کشور به خود اختصاص داده است و تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز باستانی امسال نیز شرایطی را فراهم کرد تا مسافران و گردشگران زیادی این استان را مقصد سفر خود انتخاب کنند.

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری