En امروز : 6 مرداد 1403

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، مطرح کرد:

همایش‌های امت محمدرسول‌الله، تبلور ارزش های دینی مردم در سواحل

کد خبر : 128844 25 شهریور 1402فرهنگی
پ

روح الله سلگی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، هدف از برگزاری همایش‌های ساحلی با عنوان امت محمدرسول‌الله (ص) را حفظ ارزش‌ها و الگوهای جامعه ایران اسلامی دانست. ‎

روح الله سلگی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه توجه به تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی در زمینه دین که فرهنگ اجتماعی جامعه را به سمت ارزش‌ها سوق می دهد، یکی از ملزومات جامعه ایرانی است، اظهار کرد: کارگزاران دولت با استفاده از ظرفیت‌های خود و مردم تلاش کردند تا در یک اقدام مردمی به عنوان تسهیل‌کننده و هماهنگ کننده، جمعیت زیادی را در سواحل با تاکید بر اصول و مبانی ارزش‌ها جمع کنند و با مردم، میزبان اقشار مخلف و مسافران باشند.

سلگی افزود: انتظار از افرادی که وارد این استان می‌شوند این است که به ارزش‌ها و باورها و انگاره‌های مذهبی و فرهنگی استان احترام بگذارند.

به گفته وی، هدف از برگزاری همایش‌های ساحلی با عنوان امت محمدرسول‌الله حفظ ارزش‌ها و الگوهای جامعه بود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در خصوص کیفیت برگزاری همایش‌های ساحلی، گفت: این همایش چند وجهی بود، از جمله اینکه موکب‌هایی در طول ساحل راه‌اندازی شد و تجلیل از پیرغلامان نیز در این همایش انجام گرفت و همچنین سرود، آیین‌های مذهبی، ایستگاه‌های نقاشی، بازی‌های کودکان همراه با پذیرایی برگزار شد و بیانیه‌های پایانی پس از سخنرانی‌ها قرائت شد.

این مسئول افزود: درگذشته دشمن با چماق رضاخانی قصد ارعاب مردم و دست برداشتن از ارزش‌ها را داشت اما روش‌ها تغییر کرده و آنان قصد ربودن دل‌های جوانان را دارند اما پیام این همایش این بود که این ملت، مرعوب چماق رضاخانی و مفتون فتنه‌های دشمن نخواهد شد.

وی تصریح کرد: این ملت ثابت قدم در اصول ارزش‌ها متعهدانه در راهی که امام حسین برایمان قرار داد، متعهدانه در استمرار راهی که انقلاب اسلامی آغاز کرده که مبتنی بر عاشورا است، ادامه طریق خواهد داد.

سلگی یادآور به تاثیر برگزاری‌ رویدادهای مذهبی در  سواحل استان اشاره کرد و اظهارداشت: با برگزاری رویدادهای مذهبی مختلف در طول تابستان، مظاهر دینداری مردم در ساحل متبلور شد.

وی تاکید کرد: این همایش‌ها ادامه دارد چون سواحل مازندران جایی برای هنجارشکنی نیست، همچنین سواحل محیطی نیست که ولنگاری فرهنگی زمینه خوراک فرهنگی برای معاندین و مخالفین نظام را فراهم کند تا دشمن به اهداف سودجویانه خود از طریق فرهنگی دست پیدا کند.

این مسئول گفت: زنان این سرزمین این پیام را دادند که بانوان این سرزمین عروسک خیمه‌شبازی غرب نیستند که براساس طراحی آنان مد و پوشش خود را تغییر دهند، زیرا این حجب و حیا پیش از اسلام هم وجود داشت، پوشش جز لاینفک زندگی آنان بود و مبانی اعتقادی آنان براساس حیا و عفت و پاکدامنی از دیرباز وجه مشترک تمامی مردم این سرزمین است و از قرن‌ها در این سرزمین وجود داشت که حال اسلام به آن روح توحیدی بخشید.

اشتراک گذاری