En امروز : 23 اردیبهشت 1403

معاون وزیر کشور در بازدید از غرفه مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو، خبرداد:

بهبود فضای کسب و کار و سرمایه گذاری در مازندران

کد خبر : 139219 8 اردیبهشت 1403فرهنگی
پ

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه مناطق وزارت کشور از مازندران به عنوان یکی از استان هایی نام برد که فضای کسب و کار و سرمایه گذاری در آن رشد یافته است. ‎

محسن کوشش تبار در بازدید از غرفه مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو 2024-تهران با اشاره به اینکه استان مازندران در نظام برنامه ریزی اقتصادی یک استان منسجم و دانش محور است، تصریح کرد: برنامه ریزی بلند مدتی در مازندران در به کارگیری شرکت های دانش بنیان و شناساندن شرکت های سرمایه گذاری در زمینه ظرفیت های صادراتی این استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان نیز به خوبی در رفع موانع و مشکلات فعال هستند و مازندران، استان بسیار راهبردی برای کشور به شمار می رود، افزود: مازندران در کریدور شمال جنوب قرار دارد و با تنوع تولید 72 محصول کشاورزی در این استان وجود دارد قابلیت های صادراتی فراوانی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه مناطق وزارت کشور با تاکید بر اینکه مازندران فضای مستعدی در زمینه تامین امنیت غذایی کشور دارد، اظهار کرد: استعداد ویژه مازندران در 15 محصول؛ این استان را به یکی از استان های قابل توسعه در کشور تبدیل کرده است.

وی ظرفیت های وارداتی مازندران را با وجود سه بندر از توان افزایی بالایی در زمینه بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: می توان زیر ساخت های لازم از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی را در مازندران فراهم کرد و گزارش ها نشان می دهد؛ خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته، به نوعی رتبه استان در جذب سرمایه بهبود یافته و رضایتمندی و فضای نرخ بهبود کسب و کار و فضای سرمایه گذاری در مازندران ثبت شده است.

 

اشتراک گذاری