En امروز : 31 اردیبهشت 1403

استاندار مازندران:

در حکمرانی شایسته و متعالی علوی باید تلاش کنیم که در یک مسیر و کنار هم قرار بگیریم / راه تحقق برنامه های اقتصادی؛ ماموریت‌گرا کردن دانشگاه‌هاست و مراکز آموزشی است

کد خبر : 139725 19 اردیبهشت 1403فرهنگی
پ

استاندار مازندران، با بیان این که دانشگاه‌های ما نیز هنوز نتوانستند آن‌طور که باید در مسیر توسعه اقتصادی جامعه گام بردارند، گفت: راه تحقق این هدف ماموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی است. ‎

یوسف نوری؛ افزود: یکی از اقداماتی که باید برای هدفمند شدن آموزش در مسیر توسعه استان و کشور جدی گرفته شود، ماموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها و پیوندزدن هنرستان‌ها به مراکز تولیدی و صنعتی است.

استاندار مازندران در مراسم تکریم معلمان مازندران که با حضور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، فرمانده سپاه کربلای مازندران و تعدادی از مسئولان ارشد استان در اردوگاه دانش‌آموزی بادله ساری برگزار شد، افزود: ما به جای این‌ که هنرستان‌ها را به واحدهای صنعتی پیوند بزنیم، صنعت را وارد هنرستان‌ها کردیم، در حالی‌که باید هنرستان‌ها در جوار صنایع و فضاهای مولد اقتصادی ایجاد شوند تا این همجواری اثربخش شود.

وی افزود: دانشگاه‌های ما نیز هنوز نتوانستند آن‌طور که باید در مسیر توسعه اقتصادی جامعه گام بردارند. راه تحقق این هدف ماموریت‌گرا کردن دانشگاه‌هاست. در حال حاضر طرح‌ها و پایان‌نامه‌های زیادی در دانشگاه‌ها نوشته می‌شوند، اما اثرگذار نیستند و دیده نمی‌شوند. این ظرفیت را باید با برنامه‌ریزی و ماموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها به درستی شکوفا کرد.

نماینده عالی دولت در مازندران، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید در مسیری قرار بگیرد که منافع ملی را در هر جایی رصد کند و تحقق این هدف نیز با ماموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها محقق می‌شود. در مازندران با توجه به حضور چهره‌های شاخص علمی و تعداد بالای مراکز آموزش عالی فرصت بسیار خوبی برای حل چالش‌ها با کمک دانشگاه‌ها وجود دارد که با این نگرش می‌توان از آن بهره گرفت.

نوری افزود: دانشگاه و آموزش و پرورش در یک مسیر و جریان قرار دارند و جدا از هم نیستند. در حکمرانی شایسته و متعالی علوی باید تلاش کنیم که در یک مسیر و کنار هم قرار بگیریم تا پیشرفت محقق شود. بر همین اساس نیز امسال پیشنهاد دادیم تا مراسم تجلیل از معلمان و اساتید دانشگاه در مازندران به صورت متمرکز برگزار شود. امیدواریم این اقدام آغازی برای افزایش همگرایی این ۲ نهاد آموزشی در استان باشد.

در این مراسم از معلمان و اساتید برتر دانشگاه‌های مازندران با حضور استاندار مازندران، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، فرمانده سپاه کربلای مازندران و تعدادی از مسئولان استان تجلیل شد.

استاندار مازندران امروز و پیش از حضور در مراسم تجلیل از معلمان و استادان استان، در جلسه‌ای با رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تفاهمنامه سه‌جانبه ساخت ۱۶ مدرسه جدید با ۹۳ کلاس درس در این استان را امضا کرد.

این طرح با اعتبار یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی اجرا می‌شود که ۵۰ درصد از اعتبارات ملی و ۵۰ درصد هم از اعتبارات استانی تامین می‌شود.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در قالب طرح محرومیت‌زدایی قرار است ۴۳ مدرسه با حدود ۲۰۰ کلاس درس در مازندران ساخته شود که در حال حاضر گام نخست آن به مرحله امضای قرارداد رسیده و پس از ساخت و بهره‌برداری این ۱۶ مدرسه، گام دوم آغاز خواهد شد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری