En امروز : 31 فروردین 1403

استاندار مازندران:

تا کنون ۵۵ هزار خانواده از مسافران نوروزی به صورت رایگان اسکان داده شدند / تمامی محصولات غذایی و خدمات لازم در پیک جمعیت مسافران نوروزی مدیریت شده است

کد خبر : 122233 12 فروردین 1402فرهنگی
پ

سیدمحمود حسینی پور بابیان این که طبق آمار رسمی تا کنون ۵۵ هزار خانواده از مسافران نوروزی به صورت رایگان اسکان داده شدند، گفت: بازار و خدمات مورد نیاز مسافران در این ایام و در پیک مسافرت های نوروزی مدیریت شده است. ‎

 

سیدمحمود حسینی پور روز شنبه در جلسه وبیناری ستاد مرکزی خدمات سفر با حضور منصوری، معاون اجرایی رییس جمهور ضمن تبریک ۱۲فروردین روز جمهوری اسلامی، افزود: استان مازندران از دیر باز مقصد گردشگری بوده و امسال با حمایت ویژه دولت، آمار حضور مسافران قابل توجه بوده است.

استاندار مازندران تصریح کرد: طبق آمار در تعطیلات نوروزی امسال تا پنج برابر جمعیت استان، مسافر وارد شدند.

وی با اظهار این که با درایت و حمایت ویژه دولت سیزدهم در تعطیلات نوروزی امسال زمینه برای استقرار مسافران در محیط های تعبیه شده کاملا فراهم بوده است تا در چادرها مستقر نشوند، گفت: طبق آمار رسمی تا کنون ۵۵ هزار خانواده از مسافران نوروزی به صورت رایگان اسکان داده شدند.

حسینی پور با بیان این که برای ارایه خدمات ملی در مازندران به نسبت جمعیت مسافر نیاز به حمایت و توجه ویژه دولت است که عملیاتی نیز شده است، گفت: تامین آب شرب مسافران یکی از نمونه هایی است که با حمایت ویژه دولت سیزدهم این خدمت بدون مشکل امسال ارایه شده است.

وی با بیان این که چادر خوابی با کمترین امکانات در گذشته مازندران یک امر مرسوم شده بود، گفت : با حمایت دولت و با احترام و عزتمندی این خانواده ها، به صورت رایگان در اماکن مناسب سازماندهی شدند.

استاندار مازندران با اشاره به این که ۳۱ درصد جمعیت کشور پس از سه ساعت به مازندران می رسند، بیان داشت: به نوعی مازندران تنفس گاه جمعیت کشور محسوب شده است.

حسینی پور با ذکر این نکته که مازندران میزبان بسیاری از مسافران که از نظر اقتصادی امکان مسافرت خارجی و داخلی نداشته اند، می شود، گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته بسیاری از مسافران با پراید و یک پتو وارد استان شدند.

استاندار مازندران با بیان این که تمامی محصولات غذایی و خدمات در پیک جمعیت مسافران نوروزی مدیریت شده است، گفت: تنظیم بازار استان از ۶ ماهه گذشته به خصوص در تامین مرغ و گوشت منجمد مدیریت شده است.

حسینی پور با اظهار این که مرغ ۴۳ هزار تومان و گوشت قرمز با قیمت ۱۵۳هزار تومان حتی در عمق روستاهای مازندران عرضه شده است، گفت: امسال بسیاری از روستاییان میزبان مهمانان نوروزی هستند.

وی به وجود چهار محور کوهستانی مهم از جمله جاده چالوس یا کندوان و هراز اشاره کرد و گفت: این محورها همواره با حجم بالای تردد مواجه است و با توجه به بارش برف، باران و ریزش کوه، مدیریت سفر و تردد در این محورها در تعطیلات نوروزی بدون وقفه انجام شده است.

وی یکی از دستاورد دیگر مازندران در مدیریت صحیح ارایه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی را کاهش ساعات ترافیک عنوان کرد و گفت: در سال های گذشته مردم و مسافران به مقصد استان،۱۲ساعت را در ترافیک بودند اما این آمار در تعطیلات نوروزی امسال به پنج ساعت تقلیل یافته است.

حسینی پور به خدمات حوزه فرهنگی در تعطیلات نوروزی مازندران اشاره کرد و گفت: به واسطه ساحلی بودن استان و آزاد سازی که توسط دولت سیزدهم عملیاتی شد، مقولات فرهنگی با حضور تیم های فرهنگی از خواهران و برادران بسیجی و امر به معروف انجام شد.

وی گفت: امسال پاکسازی استان با شعار استان سبز پاک در تمامی مسیر های مواصلاتی انجام شد.

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری