En امروز : 1 اردیبهشت 1403

پیام استاندار مازندران به مناسبت 13 فروردین؛ روز طبیعت / احترام به طبیعت و فرایض دینی، فرهنگ ایرانی مسلمان است

کد خبر : 122238 13 فروردین 1402فرهنگی
پ

استاندار مازندران با صدور پیامی؛ سیزده فروردین روز طبیعت را گرامی داشت و گفت: تقارن روز طبیعت با ماه مبارک رمضان، تلاقی معنادار و عمیق سنت های ایرانی با فرامین الهی و دین مبین اسلام و رعایت حرمت محیط زیست و شعائر دینی و آموزه های ارزشس؛ فرهنگ ایرانی مسلمان است. ‎

 

متن کامل پیام استاندار مازندران بدین شرح است:

                                    بسم الله الرحمن الرحیم

 13 فروردین، روز طبیعت که پس از روزهای نخستین بهار و سفره ها و دیدارهای مهر و آشتی و بخشش فرا می رسد، سنتی دیرینه و باستانی در میان ایرانیان است که برای آشتی با طبیعت و مهر و مودت با محیط زیست و زندگی خود آن را عزیز می دارند.

تقارن روز طبیعت با ماه مبارک رمضان، تلاقی معنادار و عمیق سنت های ایرانی با فرامین الهی و دین مبین اسلام است که همزمانی و همگامی این دو سنت و فریضه آسمانی را معنا می کند.

حرمت گذاری به طبیعت و ماه مبارک رمضان و شعائر دینی و مذهبی، پیغامی است از فراز قرن ها که ایرانی مسلمان را همزمان با دو فرهنگ بزرگ و باعظمت زندگی خود همراه می کند تا هم به فرمان پروردگار سبحان و هم به آنچه صانع طبیعت برای او آفریده است، احترام بگذارد.

اینجانب؛ ضمن تبریک 13 فروردین؛ روز طبیعت و سیزده بدر ایرانی، یقین دارم که هم استانی های شریف، مسافران و گردشگران محترم، در صورت تمایل به حضور در طبیعت با ایمان و باور کامل به اهمیت و حرمت ماه میهمانی خدا و بهار قرآن، شان ماه مبارک رمضان و شعائر دینی و ارزشی را رعایت می کنند و با توجه به ارزش ثروت های طبیعی مازندران از انجام هرگونه برخورد نادرست و خطرآفرین در طبیعت بویژه روشن کردن آتش و رها کردن آن در میان جنگل های دیرینه هیرکانی جدا پرهیز نمایند و خادمان خود را در حوزه های مختلف که طی ایام تعطیلات نوروزی برای خدمات رسانی شایسته بطور شبانه روزی تلاش کرده اند، همراهی کنند.

سیدمحمود حسینی پور

اشتراک گذاری