En امروز : 30 فروردین 1403

استاندار مازندران:

محرومیت زدایی؛ یکی از مهم ترین اولویت های دولت سیزدهم است / در روستاهای مازندران طی دولت سیزدهم به اندازه هشت سال گذشته، آبادانی صورت گرفته است

کد خبر : 124140 11 خرداد 1402فرهنگی
پ

سیدمحمود حسینی پور، استاندار مازندران با اشاره به اینکه اقتصاد روستاهای مازندران از طریق مهاجرت معکوس جوانان اعتلا می یابد، گفت: در دولت سیزدهم به اندازه هشت سال گذشته در روستاهای مازندران آبادانی صورت گرفته است. ‎

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، سیدمحمود حسینی پور در حاشیه سفر شهرستانی به روستای محروم ولو بخش یانه سر بهشهر رفت و با مردم این روستای دور افتاده شرق مازندران دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار ضمن تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: پس از گذشت بیش از ۴۰ سال از عمر انقلاب هنوز در برخی از روستاهای مازندران امکانات زیرساختی نظیر آسفالت و آبرسانی وجود ندارد که باید سریعا رسیدگی شود.

استاندار مازندران محرومیت زدایی را یکی از مهم ترین اولویت های دولت سیزدهم دانست و اظهار داشت: باید در اسرع وقت رنگ محرومیت از روستاهای استان زدوده شود.

حسینی پور با اشاره به اینکه مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند و حق شان است برای تغییر شرایط موجود و توسعه و آبادانی دارند، افزود: باید از طبیعت بکر مناطق روستایی مازندران به نفع آبادانی و اشتغال در روستاها استفاده کرد تا جوانان بیکار منطقه که به شهرها مهاجرت کرده اند دوباره به روستاهای خود بازگردند.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم به اندازه هشت سال گذشته برای روستاهای استان آبادانی صورت گرفته است، گفت: رونق کشاورزی صنعتی و ایجاد صنایع تبدیلی برای اقتصاد روستاهای بخش یانه سر بهشهر را با جدیت پیگیری می کنیم.

استاندار ابراز کرد: آسفالت راه روستایی ولو بخش یانه سر تا هفته دولت برقرار می شود و تلفن همراه و ارتباطات تلویزیونی مردم منطقه تا تابستان امسال فراهم می گردد.

وی با تاکید بر استقرار آمبولانس و به روز رسانی تجهیزات درمانگاه بخش یانه سر، گفت: به منظور حمایت برای بازگشت جوانان به روستاها، تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن ملی برای خانه دار شدن جوانان منطقه تخصیص خواهیم داد.

حسینی پور با تاکید بر ایجاد اشتغال پایدار، افزایش ازدواج و فرزندآوری توسط جوانان این منطقه گفت: باید تلاش کنیم روستاهای ما مولد شود و اقتصاد مناطق توسط روستاییان رونق یابد.

وی افزود: مازندران ظرفیت تبدیل به هاب صادرات کشور از طریق توسعه صادرات با کشورهای منطقه را دارد.

حسینی پور با اشاره به رونق گردشگری طبیعی در مناطق هزارجریب و یانه سر، اظهار داشت: مازندران سالانه میزبان ۴۰ میلیون گردشگر از اقصی نقاط جهان بوده و پای توریسم خارجی باید به مناطق روستایی مازندران از طریق رونق بازارچه های محلی و خرید و فروش محصولات کشاورزی روستاییان باز شود.

بازدید از مراحل ساخت سد گلورد، حضور در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با منتخبان و نخبگان شهرستان بهشهر و برگزاری جلسه شورای اداری استان از برنامه‌های امروز استاندار مازندران در یازدهمین سفر شهرستانی خود به بهشهراست.

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری