En امروز : 1 آبان 1403

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران:

با دستور استاندار مازندران، تقویت حمل و نقل دریایی در دستور کار قرار گرفته است

کد خبر : 132146 29 آبان 1402فرهنگی
پ

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران، گفت: با توجه به اهمیت موضوع حمل و نقل دریایی محصولات مازندران و صرفه اقتصادی این نوع حمل و نقل با دستور استاندار مازندران، تقویت حمل و نقل دریایی در دستور کار قرار گرفته است که خوشبختانه بازخورد و نتایجی خوبی را شاهد هستیم. ‎

حسن خیریانپور با اشاره به اینکه برای این منظور اقداماتی برای توسعه زیرساختی حمل و نقل دریایی در استان انجام شده است، ‌افزود: اثرات اقدامات انجام شده را در افزایش صادرات محصولاتی نظیر مرکبات و کیوی و همچنین افزایش کشورهای مقصد صادرات دریایی استان شاهد هستیم.

وی ادامه داد: در راستای انجام صادرات دریایی محصولات کشاورزی مازندران، صادرات از طریق یک فروند کشتی کانتینر یخچالی به بندر ماخاچ کالا روسیه انجام شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران با تاکید بر افزایش صادرات مرکبات و کیوی از طریق بندر امیر آباد، از اعزام ۲ فروند کشتی کانتینری یخچالی به مقصد بندر ماخاچ کالا روسیه و ۲ فروند کشتی کانتینری یخچالی نیز به مقصد بندر اوکتائو کشور قزاقستان خبر داد.

وی اظهارداشت: صادرات مرکبات و کیوی از طریق بندر امیر آباد ۳۰ آبان از طریق ۲ فروند کشتی کانتینری یخچالی به مقصد بندر ماخاچ کالا روسیه انجام می شود.

به گفته خیریانپور، ۲ فروند کشتی کانتینری یخچالی نیز به مقصد بندر اوکتائو کشور قزاقستان در دوم آذرماه امسال بارگیری و حرکت خواهد کرد.

خیریانپور در خصوص مزایای حمل و نقل دریایی محصولات کشاورزی مازندران توضیح داد: باتوجه به اینکه از جهت مدت زمان و هزینه حمل استفاده از کشتی و حمل و نقل دریایی بسیار مقرون به صرفه تر از مسیر زمینی خواهد بود؛ به تمامی سورتینگ داران و صادر کنندگان تاکید می‌ شود برای صادرات مرکبات و کیوی خود از حمل و نقل دریایی استفاده کنند.

اشتراک گذاری