En امروز : 9 اردیبهشت 1403

استاندار از کاهش ۷۵ درصدی سوانح رانندگی منجر به فوت در مازندران خبر داد / برنامه ریزی برای رونق توریسم درمانی در مازندران

کد خبر : 137938 10 فروردین 1403فرهنگی
پ

استاندار مازندران، گفت: در تعطیلات نوروز امسال، تصادفات و سوانح رانندگی منجر به فوت در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۵ درصد کاهش یافت که نقش پزشکان و پرستاران در این امر بسیار برجسته بود. ‎

سیدمحمود حسینی پور روز جمعه در جمع خبرنگاران در دانشگاه علوم پزشکی مازندران، بیان داشت: در تعطیلات نوروز امسال علاوه بر کاهش چشم گیر تصادف منجر به فوت، آمار تصادف منجر به جراحات هم کاهش چشم گیری داشته است.

وی، اظهار داشت: خدمات ارزشمند ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل برای خدمت رسانی به مسافران و گردشگران این استان رضایت بخش و قابل تقدیر است.

حسینی پور با بیان اینکه بسیاری از پزشکان متخصص در تعطیلات نوروز به مسافران و اهالی بومی این استان خدمت رسانی کردند، ادامه داد: نتیجه این تلاش ها و همدلی سبب کاهش تصادف منجر به فوت و جراحات در مازندران شد.

استاندار مازندران، افزود: پرستاران این فرشتگان نجات در همه روزهای سال به خصوص نوروز امسال خدمات بسیار ارزشمندی به مسافران و اهالی بومی این استان ارائه کردند.

نماینده عالی دولت در استان، تصریح کرد: ایجاد درآمد پایدار برای معاونت درمان دو دانشگاه علوم پزشکی در مازندران از جمله برنامه های محوری محسوب می شود.

حسینی پور با ذکر این نکته که با توجه به حضور گسترده مسافر در مازندران و اهمیت کریدور شمال جنوب در این خطه از کشور، خاطرنشان کرد: رونق توریسم سلامت در این استان یکی از ضروریات اساسی است که باید رونق گیرد.

این مقام مسوول، تصریح کرد: مازندران در صدد برگزاری یک همایش با حضور پزشکان مازندرانی مقیم خارج و سراسر کشور است تا بتواند از این ظرفیت در رونق توریسم درمانی در این خطه از شمال بهره مند شود.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری