En امروز : 24 آذر 1404

برندهای بومی گلوگاه در مسیر توسعه؛

انجیر و اکبرجوجه نماد همت مردمان این دیار

کد خبر : 159035 16 مرداد 1404فرهنگی
پ

در جشنواره انجیر گلوگاه، تولایی با تأکید بر ظرفیت‌های بومی شهرستان، انجیر و اکبرجوجه را برندهای شاخص منطقه دانست و خواستار ورود تعاونی‌ها به عرصه برندسازی محصولات محلی شد و از حمایت همه‌جانبه استانداری و فرمانداری در توسعه گردشگری کشاورزی خبر داد. ‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، تولایی، سرپرست معاونت اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران در آیین جشنواره انجیر گلوگاه با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به‌فرد این شهرستان گفت: انجیر و اکبرجوجه برندهای شناخته‌شده گلوگاه هستند که حاصل همت، شجاعت و تلاش مردان و زنان این سرزمین‌اند.

 

وی با تأکید بر امکان توسعه برندهای جدید افزود: ما نیز می‌توانیم با برنامه‌ریزی و مشارکت مردمی، محصولات دیگری را به عنوان برند مطرح کنیم. در این مسیر، نقش تعاونی‌ها بسیار کلیدی است و باید فعالانه وارد عمل شوند.

 

تولایی همچنین از حمایت‌های فنی و تسهیلاتی استانداری و فرمانداری گلوگاه در حوزه گردشگری، کشاورزی و تلفیق این دو حوزه خبر داد و گفت: هرگونه فعالیت در راستای توسعه گردشگری کشاورزی در شهرستان گلوگاه مورد حمایت قرار می‌گیرد.

 

وی با اشاره به ظرفیت‌های دولت در حوزه تسهیلاتی، اظهار داشت: با بهره‌گیری از کمک‌های دولتی، می‌توان صنایع تبدیلی و فرآوری انجیر را در شهرستان گلوگاه توسعه داد؛ اقدامی که منجر به اشتغال‌زایی و افزایش ارزش افزوده این محصول خواهد شد.

 

در پایان، تولایی خاطرنشان کرد: هر طرحی که در مسیر اشتغال‌زایی و کارآفرینی باشد، مورد حمایت معاونت اقتصادی استانداری قرار دارد.

اشتراک گذاری